Milyen sorrendben látogassam budapesti partnereimet?

A kérdés sok olyan kis- és közepes vállalkozás életében is felmerülhet, aki nem rendelkezik komoly logisztikai háttérrel, de pl. saját marketing anyagait maga juttatja el partnereihez (pl.: gyógyszertárak, bolthálózatok, értékesítési helyek). Az üzemanyag- és időtakarékosság ilyen esetben is kiemelkedően fontos lehet. A hatékonyság növelését segítheti a SwiftRoutes útvonal-optimalizáló szolgáltatás.

Esettanulmány

Adott egy budapesti székhelyű, saját termékeket forgalmazó kisvállalkozás, aki termékeit és marketing anyagait maga teríti budapesti partnerhálózatában. Két munkatársa foglalkozik az anyagok terítésével, de túl sok idejük elmegy a boltok közti ingázással, ezen szeretnének javítani.

Paraméterek

  • Budapesti partnerek – SPAR áruházak,
  • 2 munkatárs megy a cég budapesti központjából indulva reggel 8 órakor,
  • minden partner címen 15 percet tölt el egy munkatárs,
  • a munka végén már nem kell visszatérniük a központba.

Tervezés

A tervezés során a feladatkiosztást és útvonal-tervezést végző munkatárs egy projekt keretében meghatározza a résztvevő munkatársakat, a kampányban érintett bolthálózatot, a járművek egységes paramétereit és a tervezés kritériumait:

A munkatársak feladata valamennyi budapesti SPAR bolt meglátogatása és az új marketing anyag kihelyezése, melyet boltonként átlag 15 perc alatt el tud végezni. Mindkét munkatárs reggel 8 órakor indul a cég óbudai telephelyéről.

Tervezési eredmény értékelése

A tervezési eredményből jól látszik, hogy az egy főre kiosztott címek száma meghaladja az egy nap alatt elvégezhető mennyiséget.

A feladat sürgősségétől függően eldönthető, hogy újabb munkatársakat vonnak-e be a kiszállításba, vagy több napra osztják szét a feladat végrehajtását.

Navigációs segítség

Amennyiben a projekt sikeres volt és mentésre került a munkatársak saját Androidos mobil készülékükön belépve láthatják a számukra létrehozott túrákat és a célcímekre közvetlen navigációt indíthatnak.